GRID jest kolejną częścią znanego cyklu wyścigowego, w którym wcielamy się w kierowcę rywalizującego o miano najlepszego na torach całego świata. Produkcja stara się znaleźć złoty środek pomiędzy realizmem a intensywnością rozgrywki i czystą frajdą, która płynie ze ścigania się.
Za jej stworzenie odpowiada doświadczone studio Codemasters Software, konsekwentnie rozwijające serię od momentu jej powstania (deweloperzy są znani także z cykli DiRT oraz F1). Co ciekawe, w pracach nad tym tytułem deweloperzy korzystali ze wsparcia i doświadczenia słynnego kierowcy Fernando Alonso, który pełnił rolę konsultanta.
W GRID możemy zasiąść za kierownicą jednego z wielu pojazdów, należących do klas GT, Touring, Stock, Muscle czy Super-Modified. Różnorodność to cecha, którą można opisać także zakres dostępnych wyścigów – znajdziemy tutaj takie typy, jak Street Racing, Ovals, Circuit, Hot Laps, Point-to-Point czy World Time Attack.
Produkcja oferuje zaawansowany model jazdy, który łączy czystą frajdę z realizmem, dzięki czemu zarówno miłośnicy symulatorów, jak i fani dynamicznego, zręcznościowego ścigania się mogą znaleźć tutaj coś dla siebie. Zabawę uprzyjemnia także system zniszczeń pojazdów – uszkodzenia samochodu wpływają na jego wyniki na trasie, a także to, jak dobrze (lub źle) się nim jeździ.
GRID posiada atrakcyjną, trójwymiarową oprawę graficzną. Twórcy włożyli sporo pracy, by wiarygodnie odwzorować przeróżne pojazdy, które można znaleźć w ich produkcji. Dobrze prezentują się również system oświetlenia oraz realistycznie wyglądające trasy.